Tuesday, July 12, 2011

Fast Furios! Fast 5!


walaupun filem ni da abis pun wajib tayang kat cinema tapi aku hanya sempat tengok minggu ni.
keseluruhan pilem ni aku bagi terbaik la dari FF trilogi ni.Dengan jalan cerita yang padat dan aksi mencabar aku rasa pilem ni bole bagi markah penuh.Pengambaran yang dilakukan sepenuhnya di Brazil dan Ditambah pula dengan kembalinya watak2 lama dari FF 1 sehingga FF5 jalan cerita semakin mendebarkan. Pastu ditambah dengan penampilan baru dari The Rock..perghh makan ganas..aku tengok body The Rock makin mantap dari pilem2 yang sebelum ni. Dengan botaknya dan gaya misai dan beard yang baru menampakan Dwayne Johnson tu macam hero terhebat.lepas ni aku pasti..mesti buat satu filem untuk watak tu..korang tunggu la..mesti ada punya.Tapi aku puji pilem antarabangsa ni bukan nak mengatakan pilem melayu tak bagus..ada yang bagu jugak.Filem antarabangsa pun bukan semua nya bagus..ada juga yang hampeh! Semalam pong aku ada layan cerita filem Your Highness..cerita yang berkisarkan zaman ala2 prince princess and wizard ni menggunakan dialog ala2 campur moden dan lama.Ia tak sesuai untuk budak2 sekolah sebab banyak cursing..ala macam F**K u..tapi kelakor la..dan jalan cerita pun hanya untuk orang dewasa memahami.So ia adalah sebuah cerita adult comedy. minggu depan tak tau nak layan apa lagi..tapi aku tengah tunggu Green lantern,Super 8 dan Transformer 3D. Nanti aku bagi komen ye..




ps : ni la jadi bile tade keje..layan movie jek

No comments:

Post a Comment